Sebastian Vettel az RB5-sben
A Formula-1-es csapatok továbbra is csak találgatnak arról, hogy ki hol áll az erőviszonyok terén. A versenyzők nagy része még csak most ismerkedik a bordázatlan gumikkal, valamint az új aerodinamikával.
A Bridgestone azonos gumikeverékeket vitt Jerezbe és Bahreinbe, a versenyzők a keményebb és a puhább keverékeket is próbára tehették.
Sebastian Vettel az Auto Motor und Sport-nak elmondta, hogy az abroncsokról többet lehet tanulni a bahreini tesztek alapján. "A bahreini köridőkből látható, hogy a leggyorsabb köröket a második vagy a harmadik körben teljesítették, vagy a hosszú etapok végén, amikor a benzinmennyiség kompenzálta a gumik elhasználódását. Jerezben erre nem volt lehetőség. Túl gyorsan elkopnak a gumik. Ha használt gumikkal léptünk pályára, már nem volt megfelelő a tapadás."
"A közepes keverékkel sokkal könnyebb irányítani az autót, és pontosabbak a visszajelzések is. De nem biztos, hogy ez mindenhol így lesz. Barcelonában például a keményebb keverékek nem üzemeltek megfelelően." - tette hozzá a Red Bull Racing versenyzője.
A legtöbb munkát a téli tesztek során kell elvégeznie a csapatoknak. "Fontos, hogy a beállításokkal végezzünk és csak kisebb módosítások maradjanak. A tervezett programok miatt péntekenként nem lesz idő a beállítások tesztelésére." - jelentette ki a Ferrari menedzsere, Luca Baldisseri.